مریم حیدری

تاریخ انتشار: مارس 4, 2024

صرافی‌های ارز دیجیتال در ترکیه و معرفی بهترینها در سال 202۴

صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه

ارزهای دیجیتال طی سال‌های اخیر رشد بسیاری نموده‌اند و توانسته‌اند نظر سرمایه‌گذاران بسیاری را در کشورهای مختلف جهان به خود جلب کنند. ترکیه نیز به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه توانسته به پایگاه امنی برای صرافی‌های مطرح در زمینه رمز ارزها بدل شود. ممکن است کسانی که قصد مهاجرت یا دریافت اقامت ترکیه را دارند، تمایل به آشنایی با صرافی‌های ارز دیجیتال در ترکیه داشته باشند.

از این رو در این مطلب قصد داریم به معرفی صرافی‌های ارز دیجیتال در ترکیه بپردازیم و آن‌ها را از زوایای مختلف علی‌الخصوص شرایط فعالیتشان برای ایرانیان بررسی کنیم.

اهمیت‌های ارز دیجیتال ترکیه برای ایرانیان

طی سال‌های اخیر و به‌واسطه تحریم سیستم مالی ایران از سوی سازمان FATF و تحریم‌های وضع شده از طرف آمریکا، امکان تجارت‌های بین المللی با سایر کشورها برای ایرانیان سخت‌تر شده است.

بازار رمز ارزها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و افرادی که در صرافی‌ها و بروکرهای ارز دیجیتال بین المللی فعالیت می‌کنند یکی پس از دیگری با مشکل مسدودی حساب مواجه می‌شوند.

از این رو استفاده از امکانات ترکیه در این حوزه می‌تواند بستر مناسبی برای ایرانیان باشد. ترکیه به‌واسطه نزدیکی به ایران و سهولت در دریافت اقامت و همچنین هزینه‌های پایین زندگی و کار در مقابل کشورهای اروپایی و آمریکایی می‌تواند گزینه مناسبی برای کسانی که با ارزهای دیجیتال سر و کار دارند باشد.

از طرفی ایرانی‌ها، امکان افتتاح حساب ، دریافت انواع کارت بانکی بین المللی و مراوده با سیستم بانکی جهانی را دارند. بنابراین به این وسیله راحت‌تر می توانند از صرافی‌های آنلاین استفاده کنند. در نتیجه ترکیه کشوری مناسب برای کسانی است که با دنیای رمزارزها سروکار دارند.

ارز دیجیتال در ترکیه

صرافی‌های کریپتو (رمز ارز) در ترکیه

صرافی‌ها در ترکیه صرفاً با مجوز سازمان CMB امکان فعالیت دارند و این سازمان نیز زیر نظر بانک مرکزی و وزارت ارتباطات ترکیه فعالیت می‌کند.

طبق قوانین حاکم در این زمینه، صرافی‌ها ملزم به رعایت اقدامات لازم جهت امنیت سرمایه‌گذاران هستند و در صورت تخلف با مجازات‌های حبس و جزای نقدی مواجه خواهند شد.

برای اطلاع بیشتر در این زمینه می‌توانید به مقاله استفاده از ارز دیجیتال در ترکیه مراجعه کنید.

وضعیت استفاده ایرانیان از صرافی‌های ارز دیجیتال در ترکیه

ایرانی ها برای ثبت نام و وریفای در صرافی‌ها باید حتماً کیملیک ترکیه و آدرس ثبتی در ترکیه داشته باشند تا دچار مشکل مسدودی حساب نشوند.

ایرانیانی که دارای اقامت ترکیه هستند و کیملیک دارند به راحتی می‌توانند از صرافی‌های ترک جهت خرید و فروش ارزهای دیجیتال اقدام کنند. این صرافی‌ها امکان اتصال به حساب بانکی فرد را دارند و واریز و برداشت از حساب صرافی به بانک را در سریعترین زمان ممکن میسر می نمایند.

در مورد شرکت‌های بین المللی موضوع اندکی متفاوت است. به‌طوری‌که برخی از صرافی‌ها مانند بایننس سختگیری‌های بیشتری نسبت به ایرانی‌ها دارند و حتی با داشتن کیملیک‌های اقامتی نیز امکان وریفای شدن را به فرد نمی‌دهند و به محض مشخص شدن ملیت ایرانی نسبت به مسدودی حساب اقدام می‌کنند.

البته در مواردی امکان استفاده از گواهینامه ترکیه برای وریفای کردن هست ولی البته هر لحظه امکان مسدودی حساب نیز وجود خواهد داشت.

در کل پیشنهاد می‌شود از صرافی‌های ترک که دارای امنیت و اعتبار بالایی هستند برای خرید و فروش رمز ارزها استفاده شود.

موارد مهم در انتخاب صرافی‌های ارز دیجیتال در ترکیه

اعتماد

ترجیح افراد برای انتخاب صرافی، شرکت‌هایی هستند که مدت بیشتری از فعالیت آن‌ها می‌گذرد و کاربران به آن‌ها اعتماد بیشتری دارند. داشتن احراز هویت دو مرحله‌ای و سایر موارد امنیتی نیز در ایجاد اعتماد یک صرافی مؤثر است.

حجم مبادلات

هر چه حجم مبادلات یک صرافی بیشتر باشد به این معنی است که افراد بیشتری از آن استفاده می‌کنند و خصوصاً استفاده شرکت‌های بزرگ از این صرافی‌ها می‌تواند ضامن اعتبار آن‌ها باشد.

تنوع ارزهای دیجیتال

هرچه تعداد کوین‌های قابل معامله در صرافی‌ها بیشتر باشد راحت‌تر می‌توانید تمام ارزهایی که می‌خواهید در یکجا داشته باشید را در دسترستان قرار می‌دهد.

کاربری آسان صرافی‌های ارز دیجیتال در ترکیه

اگرچه مبادلات ارزهای دیجیتال پیچیده است اما برخی از صرافی‌ها این پیجیدگی‌ها را کمتر کرده‌اند. امکان استفاده از این صرافی‌ها از طریق گوشی‌های هوشمند نیز یکی از این امکانات است. همچنین صرافی‌هایی که گزارش‌های دقیق درباره مبادلات شما ارائه می‌دهند نیز در این گروه قرار می‌گیرند.

بزرگترین مبادلات رمز ارزها در کدام صرافی‌ها صورت می‌گیرد؟

طبق آمارها شرکت‌های زیر بزرگترین مبادلات در حوزه رمز ارزها در دنیا را داشته اند:

شرکتکشور
BINANCEچین
COINBASEآمریکا
KUCOINسنگاپور
KRAKENآمریکا

بهترین‌های کریپتو (رمز ارزها) خارجی در ترکیه

BINANCE

بایننس در صدر فهرست بهترین‌ها با توجه به حجم تبادل کریپتو قرار دارد. این شرکت در سال 2017 در چین تأسیس شد اما به‌دلیل نگرش چین به ارزهای دیجیتال مجبور شد دفتر مرکزی خود را به ژاپن منتقل کند. در این شرکت به‌طور متوسط روزانه 1 میلیارد دلار معامله صورت می‌گیرد.

مزایای بایننسمعایب بایننس
تعداد زیاد رمز ارزهای قابل معاملهرابط کاربری نسبتاً پیچیده
هزینه پایین کارمزد معاملات و برداشتزمان پاسخگویی نسبتاً طولانی بخش پشتیبانی
توزیع سکه‌های پاداش در پلتفرمعدم سرویس دهی به کاربران ایرانی
استفاده از تائید امنیتی دو لایه و CCSS به‌عنوان بالاترین استاندارد امنیتی
داشتن حجم معاملات بالا

COINBASE

کوین‌بیس در حال حاضر بیش از 13 میلیون کاربر دارد و از سال 2012 در آمریکا شروع به کار کرده است. این شرکت توانسته بیش از 40 مجوز از آمریکا کسب کند که نشان از میزان بالای قابل اعتماد بودن آن است.

مزایای کوین‌بیسمعایب کوین‌بیس
رابط کاربری آسانهزینه معاملات و انتقال کمی بالاست
امکان ارسال سریع پول به‌صورت بیت کویندارای برخی محدودیت‌های انتقال
امکان اتصال به GDAXقابل دسترس نبودن در برخی کشورها

KUCOIN

کو‌کوین در سال 2017 تأسیس شده و دارای تعداد زیادی ارزهای متفرقه است و حجم معاملات ماهانه 27 میلیارد دلاری دارد.

مزایای کو‌کوینمعایب کو‌کوین
میزان سپرده پایینحجم پایین مبادلات
هزینه‌های برداشت و معامله پایینمشکلات نرم افزاری و کندی در زمان ترافیک شبکه
کاربری آسان
پشتیبانی از ارزهای متفرقه و جدید
امنیت بالا
بهترین صرافی های ارز دیجیتال ترکیه

بهترین و قابل اعتمادترین صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی ترکیه

BINANCE TR

بایننس ترکیه در حقیقت شعبه ترک شرکت بایننس است که برای کاربران ترکیه مزایای بیشتری فراهم کرده. مهمترین مزیت این صرافی امکان واریز و برداشت مستقیم به حساب بانکی ترکیه در بانک‌ زراعت و واکیف بانک است.

البته امکانات و ارزهای قابل معامله در این صرافی کمتر از بایننس اصلی اما رمزارزهای اصلی را پشتیبانی می‌کند و با توجه به امکاناتی که دارد می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

Paribu

شرکت پاریبو یکی دیگر از صرافی‌های ارز دیجیتال در ترکیه می‌باشد که در سال 2017 در استانبول شروع به کار کرده است و با حجم تراکنش بیش از 2 میلیارد دلار امروزه توانسته به مقام سوم جهان برسد. پاریبو با بیش از 5 میلیون کاربر و ارزهای قابل پشتیبانی فراوان به‌عنوان بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در ترکیه شناخته می‌شود.

در این صرافی امکان معامله بیش از 80 ارز دیجیتال مختلف وجود دارد و ارزهای جدیدی نیز به آن افزوده می‌شود. پاریبو در سال 2021 شرکتی با نام Stoken را با هدف سرمایه گذاری در فناوری بلاکچین تأسیس کرد و به‌طور جدی‌تری مشغول تحقیق در این حوزه است.

BTC TURK

بی تی سی تورک صرافی‌‌ ارز دیجیتال در ترکیه می‌باشد که در سال 2013 تأسیس شده و اولین معامله تجاری کریپتو را با لیر ترکیه انجام داده است که با این کار توانسته عنوان اولین بازار کوین مبتنی بر لیر را از آن خود کند.

بی تی سی تورک در سال 2018 توسط شرکت Finans Invest خریداری شد و توانست به یکی از بنیانگذاران پلتفرم بلاکچین ترکیه تبدیل شود. این پلتفرم با انتشار برنامه تلفن همراه خود در سال 2019 امکان تجارت را تسهیل کرد و توانست بیش از 4 میلیون کاربر و حجم تراکنش کل 3.5 میلیارد لیری برای خود کسب کند. همچنین این صرافی دارای بیش از 120 آلت کوین مختلف است.

Bitexen

بیت‌ یکی از شرکت‌های نوپا اما در حال رشد سریع در ترکیه است. در این صرافی که دارای حجم تراکنشی بیش از 500 میلیون لیر است می‌توانید بیش از 50 آلت کوین مختلف را با لیر معامله کنید.

همانطور که گفته شد صرافی‌های بزرگ بسیاری در ترکیه فعالیت می‌کنند که زیر نظر سازمان‌های نظارتی مشغول به فعالیت هستند. بر خلاف ایران که هیچگونه قانون و نظارتی روی صرافی‌‌های ارز دیجیتال اعمال نمی‌شود در ترکیه می‌توانید با خیال راحت و بدون محدودیت‌های تحریم به معاملات در حوزه رمزارزها بپردازید.

در زمان انتخاب صرافی نیز می‌توانید از اطلاعاتی که درباره صرافی‌ها گفته شد کمک بگیرید.

سؤالات متداول

امکان واریز و برداشت از صرافی‌های ترک چگونه است؟

در صورتیکه حساب بانکی در ترکیه داشته باشید می‌توانید مستقیم از بانک به حساب صرافی واریز کنید و در موقع برداشت نیز به همین صورت پول از صرافی به حساب خود منتقل نمایید.


واریز و برداشت به صرافی‌های ترکیه به‌صورت لیر است یا امکان واریز و برداشت دلاری هم فراهم است؟

فرقی نمی‌کند. شما می‌توانید ارزهای مختلفی که صرافی پشتیبانی می‌کند را شارژ کنید. این ارزها می‌تواند دلار، یورو، لیر، تتر یا هر ارز دیجیتال دیگری نیز باشد.


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پشتیبانی صرافی ریال

پاسخگوی سوالات ارزی شما هستیم

پشتیبانی صرافی ریال

پاسخگوی سوالات ارزی شما هستیم

پشتیبانی صرافی ریال